کد خبر: ۳۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
عدم حضور فولكس در نمايشگاه پاريس

​افول محبوبيت

فولكس واگن يك بار ديگر از حضور در نمايشگاه خودروي پارس كه هر دو سال يك بار برگزار مي شود و 2020 نوبت اجراي آن است، سر باز مي زند.
به گزارش خودروکار،‌ نمايشگاه پاريس هر دو سال يك بار در نيمه اول اكتبر [اواخر شهريور] برگزار مي شود، حالا رسانه هاي فرانسوي مثل اتوپلاس، توربو، اتواكتو و كپيتال خبر داده اند كه مهمترين برند فولكس واگن قصد شركت در نمايشگاه شهر نورها را ندارد.

يورگن استاكمن Jürgen Stackmann ، از اعضاي هيئت مديره در حوزه فروش، بازاريابي و خدمات پس از فروش برند فولكس واگن در جمع خبرنگاران كه از وي در باره حضور در نمايشگاه پاريس پرسيدند گفت: «احتمالا خير. برنامه اي براي امسال تدوين نشده است.»

نمايشگاه خودروي فرانكفورد هم دوسالانه است و در سال هايي كه نمايشگاه پاريس برگزار مي شود، فرانكفورت برگزار نمي شود. نمايشگاه بين المللي فرانكفورت در سال 2019 ضربه ي شديدي را متحمل شده و تعداد بازديدكنندگان آن از 810 هزار در سال 2017 به 560 هزار در سال 2019 تنزل داشته است. باور بر اين است كه دليل اصلي عدم حضور فولكس واگن در نمايشگاه پاريس، افول محبوبيت نمايشگاه هاي بين المللي خودرو است. بخش مالي اين گروه خودروسازي ميزان هزينه و فايده را اندازه گيري مي كند و معتقد است با كاهش حضور بازديدكننده، حضور در اين گونه نمايشگاه ها توجيه خود را از دست مي دهد.

البته بايد به اين نكته هم توجه كرد كه گروه فولكس واگن، يكي از متنوع ترين گروه هاي خودروسازي است كه برندهاي بسيار متنوعي را در خود جاي داده است. براي همين احتمال دارد فقط برند فولكس در اين رويداد مهم نمايشگاهي حضور نيابد. در حال حاضر گروه فولكس واگن برندهايي مثل آئودي، سعادت، اشكودا، بنتلي، بوگاتي، لامبورگيني، پورشه، دوكاتي، اسكانيا و مان را در خود جاي داده است.

البته برند لامبورگيني از گروه خودروسازي فولكس واگن هم از همين حالا اعلام كرده است كه در نمايشگاه ژنو در كشور سوئيس كه در ماه مارس شركت نخواهد كرد.

شايد اين هم يكي ديگر از علائمي باشد كه از اهميت نمايشگاه هاي بين المللي كاسته شده است. بيشتر خودروسازان ترجيح مي دهند وقتي خودروي جديدي را به مرحله توليد انبوه مي رسانند، براي آن رويدادي در نظر مي گيرند و مراسم رونمايي و عرضه را برگزار مي كنند. اين رويكرد جاي به نمايش گذاشتن توانمندي ها با به نمايش گذاشتن خودروهايي را گرفته است كه هرگز به توليد انبوه نمي رسند و فقط براي خودنمايي فقط در حد طراحي توليد و در نمايشگاه هاي بين المللي به نمايش گذاشته مي شوند. برگزاري مراسم رونمايي يا لانچ خودرو به مراتب ارزانتر است. ضمن آن كه اكثر خودروسازان در نمايشگاه هاي بين المللي هزينه هاي هنگفتي مي كنند تا محصولات خود را در معرض ديد قرار دهند، در حالي كه در واقع در خيلي از مواقع رقبا از آن بهره مند مي شوند.


منبع: سایپانیوز


انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار